Online videomarketing met een treffend merkverhaal

Je hoort het vast vaker, videomarketing is dé oplossing! Maar waar moet je beginnen? En nog belangrijker, waar moet je allemaal aan denken? Online videomarketing is niet zomaar een filmpje dat je online zet. Als eerste moet je erover nadenken wat je met de video wilt bereiken. Wil je jouw merkverhaal vertellen, wil je een advertentie voor een product of dienst maken of wil je een promotiefilmpje voor (een deel van) jouw bedrijf? Nadat je dit hebt bepaald, moet je bepalen welke online kanalen je wilt gaan inzetten en hoe je het onder de aandacht van jouw doelgroep gaat krijgen. Een behoorlijke waslijst, waar je best wat hulp van de experts bij kunt gebruiken.

Hoe krijgt jouw online video de aandacht die het verdient?

Social media is in veel gevallen de oplossing, maar dit antwoord is veel te breed. YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn en Snapchat vallen allemaal in de categorie social media, maar zijn zeker niet allemaal geschikt voor jouw online video. Afhankelijk van de boodschap en content, kun je pas bepalen welk kanaal voor jou de juiste is.

Je bent niet de enige die wil opvallen, veel van jouw concurrenten willen ook aandacht van de doelgroep trekken. Het belangrijkste is dat je niet de fout maakt die veel andere bedrijven wel maken. Online videomarketing is iets heel anders dan de traditionele video’s die vroeger (en nu nog steeds) worden gemaakt. De enige overeenkomst is dat het een video is, maar hoe het verhaal wordt verteld, de duur en de benadering van de content hebben een heel andere gedachtegang.

Zonder een treffend merkverhaal is de content vaak zwak en bereik je niet het doel dat je wilt bereiken. Daarbij is er een overload aan dit soort filmpjes en zul je verdwijnen in de menigte. Dat is nu juist wat je niet wil! Onze actieve videomarketeers laten zien dat er veel meer mogelijkheden zijn dan je in eerste instantie dacht. Ze zullen nieuwe kansen onderzoeken en zorgen ervoor dat jouw merk in deze jungle overeind blijft. Ze vertellen jou hoe je de boodschap van jouw merk goed overbrengt in beeld en geluid.

Schets een klantprofiel

Een goed klantprofiel is de basis voor alle marketingdoelen, zo ook voor online videomarketing. Tegenwoordig kun je sociaal-culturele trends, behoeftes en gedrag makkelijk in beeld brengen. Hiermee worden de drijfveren bepaald en kunnen de videomarketeers een richting voor de content voorstellen.

Purpose marketing staat voor video’s die een helder doel, zin, nut, doelwit of bedoeling hebben en moeten laten zien waar ze voor staan. Merken en bedrijven die video goed weten in te zetten werken vaak met de principes van ‘purpose marketing’. Deze video’s bevatten echte en eerlijke verhalen. Ze hebben een duidelijk doel of bedoeling en verdienen snel de voorkeur van de doelgroep, komen beter binnen bij de consument en het verhaal en imago blijft beter in het geheugen hangen. Dit zorgt voor verbinding op langere termijn.

Hulp nodig bij de strategie van online videomarketing?

Een leuke video maken is niet voldoende, maar wel een belangrijk onderdeel van online videomarketing. Een video voor online gebruik moet de doelgroep aan jouw merk verbinden en heeft ook echt iets te vertellen. Wij helpen jou van begin tot eind. Jouw enthousiasme zullen we vertalen in een duidelijk verhaal en boodschap. Vervolgens wordt bepaald welk kanaal of kanalen het beste passen bij de verspreiding van de video.

Wij helpen jou en jouw bedrijf verder met het bepalen van de boodschap, volgorde en verspreiding bij online videomarketing.