drie redenen waarom content centraal staaT

Het aantal kanalen en platforms blijft groeien
Onlinekanalen schieten als paddenstoelen uit de grond. Denk maar aan Twitter: je bereikt er bijna evenveel mensen als via televisie. Het grote verschil? Bij nieuwe media geldt twéérichtingsverkeer. Jij praat en je klanten praten terug. En gaan ook met elkaar in gesprek – over jou.

Je klanten zijn meerwaardezoekers
Mensen bezoeken je website of Facebook-pagina niet voor je doordacht design of pittige verkooppitch. Wél voor waardevolle content en nuttige info. Of voor een vleugje entertainment.

Je hébt al content
Content creëren? Klinkt vermoeiend. Maar wist je dat je al een berg content in huis hebt? En niet alleen op de communicatie-afdeling. Denk aan:
·       nieuwsberichten
·       artikelen
·       gebruiksaanwijzingen
·       trainingsmateriaal
·       productinfo
·       presentaties
·       uitnodigingen

En die lijst kun je eindeloos aanvullen met online – en offline content.

Ok, maar wat is dan eigenlijk een contentstrategie?
Goeie vraag! In je contentstrategie bepaal je welke content bijdraagt aan de doelstellingen van je organisatie. En hoé.
Ben je er klaar voor?

Interactie of wisselwerking is het op elkaar reageren door zaken, processen, personen of organisaties. Het betreft een zeer groot aantal en daarmee zijn er dan ook vele verschillende soorten interactie. Zo heeft sociale interactie betrekking op het handelen van personen dat elkaar beïnvloedt.
— Wikipedia